31 Ocak 2010 Pazar

""Şamisi Böregi""

""ŞAMISI""
Malzemeler;
1-Paket hazir yufka;
3-su bardagi irmik;
4-su bardagi su,veya sut;
3-yemek kasigi seker;
1-paket toz seker;
1-paket mezdeki;
1-/1/2,su bardagi sivi yag;
Yapilisi;
Orta boy bir tencereye ,irmik,seker,ezilmis mezdeki ve sutu koyup ocagin altini acin.Bu karisimi kisik ateste bir kasikla surekli karistirarak ,koyu mahallabi kivamina gelinceye kadar pisirin ,daha sonra ocaktan alip sogumasini bekleyin.Yufkalari tezgahin uzerine ust uste serin tam ortasindan ikiye boldukten sonra keskin bicakla 4 parmak genisliginde uzun seritler olusturacak sekilde kesin .Seritlerin ucuna onceden hazirladiginiz irmikli karisimda birer tatli kasigi kadarkoyun yufkalari da muska seklinde katlayarak sarin uclarini suya batirarak kapatin ve bir kenarda bekletin.Daha sonra sivi yagiorta bir boy tavaya koyupisinmasini bekleyin .Hhazirladiginiz borekleri kizgin yagda arkali onlu kizartin ve kayit havlu uzerine koyarak fazla yagi emdirin .Kizarttiginiz borekler sicakken uzerine bolca putra sekeri serpin ve servis yapin .sizlere bizim buralarda cok sevilen ve yapilan bir borek cesididir arkadaslar sizlerin oraladra yapilirmi bilmiyorum fakat sizlerde denemenizi tavsiye ediyorum herkese afiyet seker olsun sevgiler ...

1 yorum:

figen dedi ki...

şamişiyi kıbrısta ve kıbrıslı bir hocamın tavsiyesiyle yedim ve gerçekten çok beğendim.benim yediğimde hamur yufka değil elde hazırlanmış hamurdu.eğer özel bir tarifi varsa hamurun,paylaşırsanız sevinirim.denemek isteyenlere tavsiye ediyorum ;)