15 Nisan 2010 Perşembe

""ÇOÇOLİKYA (Kibris Tatlisi)


Kibris Çoçolikyasi;
1/2-Kilo un.
1-Kilo harup petmezi.
Agiz tadina gore seker.
ve su.
Yapilisi.
Unumuzu bir plastik kabinin icine dokunuz.
uzerine ilik su azar azar dokup hamur elde ediniz.
Sonra kucuk parcalar keserek masa uzerinde uzun uzun
avucunuzla yuvarlayin aciniz istediginiz sekli vererek
1o cm boyunda kesip daire seklinde sariniz .alt kismi yapismasin diye
koydugunuz yere un serpeleyiniz.
hamurumuzu bitirince .Buyuk bir tencereye su koyup kaynatiniz kaynayan suyun icerisine yaptigimiz çooçlikyalari yavas yavas atip karistiriniz ,
 ki yapismasin iyice kaynatiniz hamurumuz sert kalmasin,
iyice pistikten sonra eger su azalirsa biraz su ilave edip petmezi ona gore
ilave edelim iyice orta ateste kaynatalim  ara sira karistirmayi unutmayalim.
seker ilave edmeden once kaynayan çoçolikyamizin tadina bakiniz
sekeri az gelirse agiz tadiniza gore seker koyunuz.iyice ozlessin ,
 tatlimiz ister sicak isterseniz soguk
servis yapip afiyetle yeyebilirsiniz arkadaslar
kibrisa ozgu olan bu tatli tarifini
sizlerle paylasmak istedim sizlerde denemenzi tavsiye ederim
hepinize kucak dolusu sevgiler bereketli
sofralar dilerim.Hayirli Cumalar Diliyorum.

5 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ne güzel değişik yörelere has tarifler. Paylaşımınız için teşekkürler.İzmirden sevgiler.

balböcükleri dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba kıbrıs tatlısı guzel oluyor elıne sağlık sevgıler

humeyra dedi ki...

Harnup pekmezi buldum mu bazlama bana bana yerim. Pekmez kalırsa bu tatlı da pek çekiciymiş:)

eda dedi ki...

selam canım bunuda yeni duydum inanın emegine saglık sevgiler öpüyorum
yemekkahvekokusu