20 Aralık 2009 Pazar

"""Ekmek Kadayifi"""


EKMEK KADAYIFI,
1-BUYUK EKMEK KADAYIFI
5-SU BARDAGI SEKER
6-SU BARDAGI SU
1/2-KG ,NOR,(1-PAKET PASTA KREMASI) 1/2KASIK CICEK SUYU ,
BADEM VEYA CEVIZ,.
SERBETIN HAZIRLANISI,,
bir tencereye,yukarida belirtilen ,
miktarda su seker ve gul suyu konularak
.serbet kivamina gelinceye kadar kaynatilir,
>KADAYIFIN HAZIRLANISI,
iki parcadan olusan ekmek kadayifinin her bir parcasi
tepsilere yerlestirilerek kaynamis olan serbetle islatilir.
yukarida belirtilen miktarda nor sut ve seker ilave edilerek ezilir,
ezilmis nor iki parcadan birinin uzerine yayilir ,arzu edilirse,
tarcin,ceviz,veya badem ,ilave edilir,
bu malzemeler konduktan sonra diger parca ekmek kadayifi,
malzemelenin uzerini tamamiyla ortecek sekilde yerlestiriniz.
ekmek kadayifini kisik ateste ,uzerine ilik serbet gezdirerek pisirelim,
serbet iyice cekinceye kadar bu isleme devam edelim.
buzdolabinda iyice soguyunca servis yapiniz,
not; uzerine arzu ederseniz mezdekili dondurma koya bilirsiniz ,
evet arkadaslar ,benim bildigim kadari,
kibrisa ozgu bir tatli oldugunu biliyorum,
bende sizlere guzel tatlinin bayramda ,
.misafirlerinize ikram edebileceginiz harika tatliyi yazdim ,
dilerim begenirsiniz seker gibi bir ramazan bayrami gecirmenizi diliyorum,
sevgilerimle yaseminlerim,

1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ediyorum ne zamandır tarifini arıyordum sevgiler
ela