13 Ocak 2010 Çarşamba

""" Browni"""




BROWNI TARİFİ;
Malzemeler;

■250 gr bitter çikolata, doğranmış.
■125 gr tereyağı.
■1 1/2 su bardağı şeker.
■4 yumurta.
■1 çay kaşığı vanilya .
■3/4 su bardağı + 2 çorba kaşığı un.
■1/2 çay kaşığı tuz.
■160 gr sütlü çikolata.
■1/4 su bardağı fıstık.
Yapılışı;
1.Fırınınızı önceden 180C’de ısıtın. 20 cm’lik kare bir pişirme kabını yağlayıp, kabın bütün kenarlarından 5′er santim dışarı sarkacak şekilde parşömen kağıdı serin.
2.Tereyağını ve bitter çikolatayı benmari usulü eritin. Oda sıcaklığına gelmesini bekleyip ardından şekeri ekleyin ve çırpın.
3.Teker teker yumurtaları ekleyin ve çırpmaya devam edin. Ardından vanilyayı ekleyin ve karıştırın.
4.Un ve tuzu çok karıştırmamaya özen göstererek bu karışıma ekleyin.
5.Fırın kabına boşaltıp üzerini spatula yardımıyla düzleyin ve 35-40 dakika pişirin.
6.Fırından alıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.
7.Sütlü çikolatayı  bir tavanin icinde eritin ve 5-10 dakika bekleyin. Ilık çikolatayı brownienin üzerine dökün. Tepesine de fıstıkları serpiştirin ve çikolatanın sertleşmesi için buzdolabında bekletin. Soğuk servis yapın canlarim cocuklariniz ve sizlerinde cok begenecegi borwniyi arkadas toplanilarinizda erkadaslariniza ikram edebilirsiniz sevgiler ....

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Yasemin hanım yedik-sindirdik sıra yayına gelmiş gibi.ben de 2 gündür haşhaşlı keke taktım herkes beğendi.Yayınlarım bi ara.Şablonişin yarım kaldı ama aklımda hala.msn den görüşebilsek artık kendin yapabilirsin. bakalım noolucak.hayırlı cumalar dilerim..

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Canim benim brownin nefis görünüyor..elmali tartlarin da öyle..bir kac tane alip kactim :)))
Güzel bir pazar gecirmen diliyor ve de kucakliyorum
Cali