18 Haziran 2010 Cuma

"" simit""


"""SIMIT"""
MALZEMELER;
500 gr un.
270 gr ilik su.
10 gr yas maya.
1-cay bardagi petmez.
1-cay bardagi su.
1-su bardagi susam.
biraz tuz.
Yapilisi;
bir kabin icerisine unu koyup ilik suda mayayi eritip unun ortasini havuz seklinde acip ortasina dokunuz.
uzerine un atip kabarmasini bekleyiniz .unumuz kabarmaya baslayinca kulak memesi kivamina gelene kadar su ilave ederek yogurunuz.
bes dakika bekledikten sonra hamurda arzunuza gore kesip seritler halinde
avuc icinde masaya yuvarlayin 50 veya 50 cm buyuklugunde olsun.
tekrar ikiye katlayim hamuru bukelim iki ucunu pirlestirip ..
petmezimizi suyula karistiriniz yaptigimiz simitleri petmezli
suya iki tarafini batiralim bol susama batirarak bir siniye siralayiniz
180 derece isinmis firinda iyice pembelesinceye kadar bekleyiniz .firindan cikarip sicak
sicak afiyetle yiyebilirsiniz canlarim ..deryali gunlerde cemal ustanin yaptigi bu harika simidi bende denedim ve harika bir simit oldu canlarim
hepinize hayirli cumalar diliyorum sevgiler.

1 yorum:

arzununhobileri dedi ki...

merhaba ablacım ben iyiyim teşekkür ederim ben annemlerdeyim oyüzden nete pek giremiyorum şu an kardeşim gilden yazıyorum umarım sizler iyisinizdir kucak dolu sevgiler kocaman öpüyoruum hoşçakalın. ARZU