20 Ağustos 2011 Cumartesi

""Karpuz Macunu"" Nefisssssssssssss"""

malzemeler ; 50 -adet dilimlenmis karpuz kabugu: 8-Bardak seker; 5-Bardak su; 2-Corba kasigi limon suyu; 2 Tane vanilya; 1-Cay kasigi gida boyasi toz: 1- Avuc sonmus kirec;  Kabuğu kalın olan karpuz dilimleri alınır. Dış yüzeyleri ile yumuşak olan iç kısımları soyulur. Kesilen parkalar bir gece kirece yatırılır. Sonra, iki kez kaynatılır. Elli parça karpuza  8 bardak şeker konup iki saat bekletilir. Kısık ateşte kıvamına gelinceye kadar kaynatılır. Kaynarken içine vanilya ve renk konur. Soğumaya bırakılır. İçine limon konulduktan sonra bir kez daha kaynatılır. Soğuyunca kavanozlara konup saklanır.  arzu edildigi zaman Misafirlere bir dardak suyla ikram edilir. Herkese hayirli bereketli ramazanlar diliyorum afiyet seker olsun sevgiler:


Degeli arkadaslarim    http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/     http://cafemis.com/    duzenlemis oldugu Ramazan Lezzetleri Etkinliği-1 ,e  kabul ederlerse gondermek istiyorum kucak dolsusu sevgiler:))

4 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

Fatoş ablam merhaba nasılsın?
bu tarifi ilk kez duyuyorum,elleirne sağlık,iznin olursa eğer etkinliğimize almak istiyorum,,,selamlar sevgiler olsun KIbrıs'a :)

Unknown dedi ki...

Selaaaam ben geldim:)
Yasemin hanımcığım ellerin dert görmesin ne güzel bir tarif olmuş evde bol miktarda karpuz varken bende yapmak isterdim ancak kireç bulabilirmiyim bilmiyorum?
değişik bir lezzet teşekkürler
sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

Sağolasın ablam tekrar teşekkürler,biliyodumki beni sevdiğini :) seviyo seviyo beni seviyo :) :) :) şımardım galiba....
ayrıca göndermiş kadar oldun sağolasın,sevgiler,selamlar :)

Magia da Inês dedi ki...

°º✿
º° ✿♥ ♫° ·.
Hummmm... tão delicioso!!!

Beijinhos.
Brasil °º♫
°º✿
º° ✿♥ ♫° ·.